Veelgestelde vragen

Staat uw vraag niet tussen de onderstaande vragen? Stuurt u gerust een email naar info@wens.nl en wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Boekingsinformatie

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

U ontvangt 7 weken voor vertrek uw reisbescheiden per mail, hierin vindt u praktische informatie over uw vakantie. De reisbescheiden bestaan uit onder anderen de contactgegevens van het chalet en/of de chalethost en aanvullende informatie over het chalet en de omgeving.

Kan ik via Wens Chalets korting krijgen op mijn skipas, skihuur en/of skilessen?

U kunt de chalethost altijd vragen om te assisteren bij de aanschaf van liftpassen, het huren ski/ snowboard materialen en het boeken van skilessen. 

In de meeste skigebieden hebben we een samenwerkingsverband met de lokale skiverhuur winkel. We kunnen meestal een korting aanbieden van tussen de 5% en 10% op de huur van ski/snowboard materialen. Een aantal skigebieden hebben hiervoor een handige website link en kunt u eenvoudig uw materialen reserveren en online betalen. 
Deze link krijgt u per email toegestuurd wanneer u het restbedrag van uw boeking heeft voldaan. 

Veel skigebieden hebben vaak meerdere skischolen. Helaas kunnen wij geen korting aanbieden op skilessen.
Mocht u zeker willen zijn van lessen, raden wij u aan om vooraf via de website van de skischool lessen te reserveren. 

Wens Chalets biedt helaas geen kortingen aan op de skipassen. Kortingen op skipassen worden over het algemeen ook niet gegeven. Met als uitzondering het Skigebied van Sölden, die vroegboekkorting aanbiedt. Op de website van Sölden is daar meer over te vinden.

Boekingsproces en betalingen

Wanneer ontvang ik de factuur voor mijn verblijf? Hoeveel bedraagt de aanbetaling?

Na uw schriftelijke aanmelding bij Wens Chalets ontvangt u van ons uw factuur. Wij vragen een aanbetaling van 25% over de totale reissom plus € 35,- administratiekosten. Het restbedrag vragen wij u acht weken voor vertrek over te maken; u ontvangt hier een herinneringsfactuur voor.

Hoe is de prijs die wij als individuele gast moeten betalen opgebouwd?

De genoemde prijs, is de prijs per (volwassen) persoon per week. Baby's tot en met 1 jaar mogen gratis mee op vakantie en kinderen tussen de 2 en 3 jaar betalen € 250,- per week. Kinderen tussen de 4 en 10 jaar oud krijgen 30% korting op de gepubliceerde prijs. 

We kunnen in de volgende situaties een korting van 30% aanbieden:
Voor iedere 3e/4e persoon op een slaapkamer of 5e of meer personen in een appartement.

De genoemde prijzen zijn inclusief:

  • Verblijf;
  • Ontbijtbuffet;
  • Driegangendiner;
  • Drankjes.

Korting op korting is nooit van toepassing.

Hoe zijn de prijzen bij groepsboekingen opgebouwd?

Wanneer u het minimum aantal personen geldend voor een specifiek chalet, vermenigvuldigt met de (volwassen) prijs per persoon dan berekent u het minimum te betalen bedrag om dat chalet privé af te huren. Komt u met meer personen dan het vermelde (hoogseizoen)minimum dan krijgt elke volwassene boven dit minimum 30% korting (de zogenaamde groepskorting). Groepskortingen gelden alleen voor volledig geboekte weken.

Kinderen van 4 t/m 10 jaar ontvangen standaard 30% korting en kinderen van 2 t/m 3 jaar betalen altijd € 250,- per persoon.
Indien u met uw groep hierdoor niet aan het minimum bedrag voldoet om het chalet privé af te huren, dan zullen wij een toeslag privé huur doorberekenen.

Korting op korting is nooit van toepassing.

Baby’s van 0 tot en met 1 jaar gaan gratis mee op vakantie en hebben in principe geen recht op een kinderbedje.
Indien er nog kinderbedjes in het chalet vrij aanwezig zijn dan mag u daar altijd gratis gebruik van maken.

De genoemde prijzen zijn inclusief: 

  • Verblijf;
  • Ontbijtbuffet;
  • Driegangendiner;
  • Drankjes.
Op welke rekening kan ik de betaling overmaken?

U kunt uw betaling overmaken op IBAN nummer NL72ABNA0643120807 t.n.v. Wens Chalets te Baarn.
Wij verzoeken u het factuurnummer te vermelden bij uw betaling. 

Mijn reisgenoten en ik willen apart betalen, kan dat?

Wij maken één factuur op voor uw gehele groep. U kunt de betaling wel apart overmaken onder vermelding van de boekingscode en het factuurnummer.

Hoeveel bedraagt de toeristenbelasting?

De hoogte van de toeristenbelasting verschilt per dorp. De afgelopen jaren zijn de diverse Alpendorpen fors meer gaan rekenen voor de toeristenbelasting. Houdt u rekening met een bedrag tussen de €1,- en €5,- per persoon per nacht. Kinderen onder de 12 jaar betalen in de meeste gevallen geen toeristenbelasting.

Toeristenbelasting wordt vooraf middels factuur betaald. Wens Chalets draagt dit vervolgens aan de gemeente af. De toeristenbelasting zit bij de eindfactuur inbegrepen.

Chalethost

Wanneer kan ik de chalethost bereiken?

Twee weken voor vertrek ontvangt u een mail van de chalethost om de laatste details van uw verblijf af te stemmen.
Mocht u al eerder vragen hebben dan kunt u terecht bij onze collega’s op het hoofdkantoor, te bereiken op info@wens.nl of het telefoonnummer 035-5436677.

Wanneer heeft de chalethost een vrije dag?

Bij een weekverblijf heeft de chalethost op woensdag een vrije dag. Bij een kort verblijf is dit afhankelijk van uw aankomst- en/of vertrekdag. Mocht u hier meer over willen weten, neem dan gerust contact op met onze reserveringsafdeling. Natuurlijk kunt u in overleg met de chalethost hun vrije dag naar een andere door u gewenste dag verplaatsen!

Op de vrije dag van de chalethost staat zoveel mogelijk qua ontbijt voor u klaar. Verder zal de chalethost u de avond vooraf uitleggen waar u alles kunt vinden en hoe bijvoorbeeld de oven werkt. Vooraf kan de chalethost u adviseren welke restaurants leuk zijn om te reserveren, of hoe alles werkt in de keuken in het chalet om uw eigen maaltijd te kunnen voorbereiden. 

In een aantal van onze grotere chalets is het niet mogelijk om gebruik te maken van de keuken op de vrije avond van de chalet host(s). Het ontbijt wordt in deze grotere chalets iedere dag (ook op de genoemde vrije dag) verzorgd door de chalet host(s). U kunt contact met ons opnemen om na te vragen of u gebruik kunt maken van de keuken op de dag dat de chalets host(s) vrij zijn.

Wat zijn de werkzaamheden van de chalethost?

Het Wens concept biedt geen hotelservice. Wij maken bijvoorbeeld niet de bedden op iedere dag. Wel houdt de chalethost de gezamenlijke ruimtes schoon, en worden de prullenbakjes in de badkamer bijgehouden. Daarnaast houdt de chalethost zich voornamelijk bezig met het verzorgen van het eten, het gevuld houden van de gasten-koelkast, het de gasten naar hun zin te maken en de gasten voorzien van informatie waar nodig.

Hoe laat wordt het diner geserveerd?

De aanvangstijd van het diner is in ieder chalet tussen 18:00 en 19:30 uur. Indien u een chalet in zijn geheel heeft afgehuurd, kunt u met de chalethost ter plekke overleggen welke tijd prettig is voor u.
U gaat dan gezamenlijk aan tafel en dan wordt er een driegangendiner voor u opgediend door de chalethost. 

Het is ook mogelijk om de kinderen in overleg met de chalethost eerder te laten eten dan de volwassenen.
Dat wordt om 18:00 uur het eten voor de kinderen geserveerd en kunnen de volwassenen om 19:00 uur aan tafel.

Op de aankomstdag wordt het diner in alle gevallen om 19:00 uur geserveerd.

Slaapt de chalethost in hetzelfde chalet?

In de meeste chalets verblijft de chalethost in het chalet. Zij hebben een eigen kamer met faciliteiten. In sommige chalets verblijft de chalethost elders (wel vlakbij).

Mogen wij bij de chalethost aangeven wat onze wensen qua eten zijn?

De chalethost werkt gedurende het seizoen aan de hand van een weekmenu om zo een hogere kwaliteit te kunnen behalen (kosten- en tijdsbesparing en optimalisatie van de gerechten). Het dagelijkse menu bestaat uit meerdere gangen (een voorgerecht, een hoofdgerecht met warme groenten en een aparte aangeklede salade en een dessert) met een goede variatie aan ingrediënten. Hierdoor gaan we ervan uit dat wanneer u ergens niet van houdt, er altijd nog voldoende items over zijn om van te genieten. Echter het staat u te allen tijde vrij de chalethost ter plekke te vragen om kleine aanpassingen in het menu! 

Het Wens Chalets concept

Wat houdt catered chalet precies in?

Stelt u zich eens voor....

Na een heerlijk dagje skiën lekker moe in een luie stoel wegzakken, een lekker drankje erbij. Gezellig uw avonturen van de dag uitwisselen met uw skivrienden, die natuurlijk ook prachtige pistes zijn afgedaald. Besef van tijd bent u -gelukkig- even kwijt.

Aan de gezellige eettafel serveert uw eigen chalethost een heerlijk driegangen diner, met een glaasje wijn erbij en koffie of thee na. U tafelt nog wat na, want u hoeft de keuken niet in! Er wordt voor u gekookt en ook de afwas mag u laten staan. Dit regelt de chalethost allemaal voor u. Toch heeft u niet het idee dat u in een hotel verblijft, integendeel, u voelt zich hier zoals thuis!

Een catered chalet is de ideale combinatie tussen de gemakken van een eigen huisje en de luxe van een hotel. Tijdens uw verblijf in een van de Wens Chalets heeft u geen zorgen om de schoonmaak, de boodschappen, koken, de afwas of andere huishoudelijke taken. 

Kortom, u kunt volop genieten van uw welverdiende skivakantie!

Wat is wel en niet bij het verblijf inbegrepen?

Uw verblijf is inclusief een schoon chalet met opgemaakte bedden bij aankomst, 1x bedlinnen, 1x handdoeken, 7x overnachting/huur chalet, 7x ontbijtbuffet, 6x driegangendiner, alle drankjes (m.u.v. sterk alcoholische dranken), dagelijkse schoonmaak en de eindschoonmaak, gas/water/licht en Nederlands sprekende chalethost voor huishoudelijke verzorging en informatie verstrekking.

Het verblijf is exclusief lunch en persoonlijke uitgaven, sterk alcoholische drank, toeristenbelasting, snackjes bij thuiskomst, skipas, skihuur, skilessen en reis- en annuleringsverzekeringen.

U kunt er wel voor kiezen om extra's te boeken, zoals een dagelijkse middagsnack, een afternoon tea of een breder aanbod aan luxe drankjes (dranken XL pakket). 

Hoe ziet een gemiddeld Wens menu eruit?

Voor ons is lekker en uitgebreid eten een belangrijk onderdeel van een geslaagde skivakantie. Daarom besteedt de chalethost veel tijd, zorg en aandacht aan de bereiding van uw diner.
Om u een idee te geven van wat u kunt verwachten tijdens uw verblijf hebben wij een voorbeeld menu voor u opgesteld.

Menu 1:

Voorgerecht:               Jauserplatte (typisch Oostenrijks voorgerecht)

Hoofdgerecht:             Oosterse kippendijen met hazelnoot en linzen

Dessert:                     Frambozen ijstaart

 

Menu 2:

Voorgerecht:              Rode bieten carpaccio met appel en mierikswortel

Hoofdgerecht:            Tiroler Gröstl met pulled pork

Nagerecht:                 Hazelnootparfait

 

Menu 3:

Voorgerecht:              Gegrilde paprika-tomatensoep

Hoofdgerecht:            Mosterd dille zalm met preistamppot

Dessert:                     Tiramisu

Kan ik ook een enkele kamer in een chalet reserveren?

Het is bij Wens Chalets ook op aanvraag mogelijk om losse kamers in een chalet te boeken. U boekt uw eigen slaapkamer met eigen faciliteiten (wc & douche of bad). Samen met de andere gasten die in het chalet verblijven maakt u gebruik van de gemeenschappelijke ruimtes en geniet u van dezelfde service van onze chalethost. Bij het plaatsen van meerdere groepen in een chalet houdt Wens Chalets rekening met de groepssamenstellingen. Meer informatie over het boeken van enkele kamers en de beschikbaarheid vindt u op deze pagina.

Is een kort verblijf in een Wens Chalet bespreekbaar?

Het is bij Wens Chalets ook mogelijk om een kort verblijf te boeken. We bieden 2 soorten kort verblijf aan, van 3 of 4 nachten: 

zaterdag tot dinsdag of woensdag
of
dinsdag of woensdag tot zaterdag

De vaste wisseldag is bij Wens Chalets dus altijd de zaterdag. 

Wilt u een kort verblijf boeken dan adviseren wij u ons te mailen voor een offerte op maat; info@wens.nl.

Kan ik ook met mijn bedrijf in een Wens Chalet verblijven?

Wens chalets beschikt over chalets die ook geschikt zijn om met uw collega’s in te verblijven. Zo hebben de kamers losse bedden of aparte matrassen en beschikken ze allen over eigen faciliteiten. U heeft met uw bedrijf het gehele chalet tot uw beschikking met de service van een hotel. 

In uw Chalet

Wat is het adres van ons chalet?

In het reisbescheiden welke u van ons ontvangt als de restbetaling is voldaan, staat alle informatie die u nodig heeft, zoals het adres van het chalet, het telefoonnummer en emailadres van de chalethost, maar ook informatie over skihuur, skipassen en skilessen.

Wat is de in,-en uitcheck-tijd?

Vanaf 16:00 uur kunnen we u van harte welkom heten in het Wens Chalet. 
Op de vertrekdag vragen we u uiterlijk om 10:00 uur uit te checken.

Kunnen we ook eerder inchecken?

In de meeste gevallen is het niet mogelijk om eerder in te checken, omdat de chalethost vanaf 10:00 uur druk bezig is om het chalet voor uw aankomst weer helemaal schoon en in orde te maken.

Kunnen we onze bagage alvast bij het chalet neerzetten voor de inchecktijd en omkleden?

Vaak is dit helaas niet mogelijk, omdat de chalethost druk is met schoonmaakwerkzaamheden van het chalet vanwege het vertrek van het gezelschap voor u. Daarom hanteren we een inchecktijd 16:00 uur. In sommige gevallen is het mogelijk om wel de bagage te stallen. Dit mag u rechtstreeks afstemmen met de chalethost. Zij nemen 2 weken voor aankomst contact met u op om de laatste details van uw verblijft met u te bespreken.

Waar kan ik parkeren en zijn hier kosten aan verbonden?

De parkeerplaatsen bij de huizen in de dorpen Sankt Anton, Sölden, Gerlos, Fiss, Serfaus en Saalbach worden door Wens Chalets gehuurd bij de huiseigenaar of bij de gemeente. Hier worden extra kosten voor in rekening gebracht. Dit is de reden waarom de parkeerplaatsen bij het huis in deze dorpen betaald zijn.

  • De kosten om bij het chalet te parkeren kost Euro 50,- per parkeerplaats bij een weekverblijf.
  • De kosten om bij het chalet te parkeren kost Euro 25,- per parkeerplaats bij een kort verblijf.
Zijn er handdoeken aanwezig in het chalet?

Er zijn standaard handdoeken aanwezig in het chalet. De handdoeken worden bij een weekverblijf 2 keer verschoond, en bij een kort verblijf worden de handdoeken 1 keer verschoond.

Is er douchegel of shampoo in het chalet aanwezig?

In iedere badkamer van onze chalets vind je een handige verrassing: een zeepdispenser met daarin een heerlijke 2-in-1 combinatie van douchegel en shampoo.

Voorziet Wens Chalets in bedlinnen/ zijn de bedden opgemaakt bij aankomst?

Ja, Wens Chalets voorziet in bedlinnen en de chalethost zorgt ervoor dat de bedden voor aankomst opgemaakt zijn. 
Gedurende de week maakt de chalethost uw bed verder niet meer op, maar houdt de chalethost zich bezig met koken en andere schoonmaakwerkzaamheden.

Zijn er kinderbedjes en kinderstoelen in het chalet aanwezig?

In ieder chalet is standaard 1 kinderbedje en 1 kinderstoel aanwezig.
Indien u gebruik wenst te maken van een kinderbedje en/of kinderstoel vragen wij u dit bij uw boeking te vermelden.
Wel vragen wij u vriendelijk om zelf een kinderdekbedje en kinderbedlinnen mee te nemen.  

Is er een wasmachine in het chalet aanwezig?

In ieder chalet heeft de chalethost de beschikking over een privé wasmachine. De wachmachine is dus enkel bedoeld voor gebruik door de chalethost. Mocht het voor u onverhoopt toch noodzakelijk zijn om een enkel kledingstuk te wassen, dan kunt u dit ter plekke altijd overleggen met de chalethost. Het is echter niet mogelijk om standaard gebruik te maken van de wasmachine in het chalet. 

Mogen we in het chalet lunchen?

Lunch is niet inbegrepen tijdens uw verblijf. De chalethost bereidt helaas geen lunch en het is ook niet mogelijk om het ontbijtbrood voor de lunch te gebruiken. Als u lunch wilt hebben, kunt u zelf extra producten aanschaffen en hiervan genieten in het chalet. Wij verzoeken u vriendelijk om na afloop alles op te ruimen.

Is er internet in het chalet aanwezig?

In alle chalets van Wens Chalets is gratis WIFI aanwezig. In de algemene ruimtes (woon/eetkamer) kunt u gratis van deze extra service gebruik maken.
Wij bieden WIFI aan voor recreatief gebruik. Om bijvoorbeeld uw mail-, whatsapp- en/of Facebookberichten te lezen en versturen.
Onze WIFI is niet geschikt voor het downloaden van filmpjes of andere grote bestanden.
Wij bieden WIFI aan als extra service. Aan de functionaliteit van onze WIFI kunnen geen rechten worden ontleend.

Is er een TV in het chalet aanwezig?

In ieder chalet is een TV aanwezig. Niet alle TV’s hebben echter een satelliet aansluiting. Het kan dus zijn dat u alsnog niet naar uw favoriete programma kunt kijken. Indien u meer gedetailleerde informatie wenst over de aanwezigheid van diverse apparatuur vragen wij u contact op te nemen met een van onze medewerkers of uw chalethost.

Wat is het rookbeleid in de Wens Chalets?

In al onze chalets geldt een strikt rookverbod dat van toepassing is op alle ruimtes in het chalet. Als u buiten het chalet wilt roken, verzoeken wij u vriendelijk maar dringend om uw sigarettenpeuken niet op de grond te gooien, maar deze op de juiste manier weg te gooien. Vraag uw chalethost om een asbak of afvalbak indien nodig.

Houd er rekening mee dat er een boete van €500 wordt opgelegd voor elke overtreding van dit beleid. Indien het brandalarm afgaat geldt een extra boete van €550,- per keer, daarnaast kunnen er €250,- schoonmaakkosten in rekening gebracht worden.

Is er speelgoed in het chalet aanwezig?

In de chalets is er altijd wel een spelletje aanwezig, maar natuurlijk mag u ook zelf uw favoriete spellen en speelgoed meenemen.

Maaltijden en drankjes

Wat is er allemaal inclusief tijdens ons verblijf?

Tijdens uw verblijf in een van onze Wens Chalets is een uitgebreid ontbijtbuffet, een driegangendiner en alle drankjes (bier/wijn/fris/thee en koffie) gedurende de dag inclusief de prijs. 

Zijn de dranken alleen tijdens het diner inclusief?

De dranken zijn gedurende de hele dag inclusief. In ieder chalet is een gasten ijskast aanwezig, deze wordt steeds aangevuld door de chalethost. U kunt uw drankjes gewoon pakken wanneer u wilt. Wel houdt de chalethost toezicht in de hoeveelheid drank dat er genuttigd wordt.

Met welke diëten houden jullie rekening?

De chalethosts doen hun uiterste best om ervoor te zorgen dat alle gasten kunnen genieten van de gerechten die zij serveren. Daarbij houden zij, waar mogelijk, rekening met allergieën. Houd er echter rekening mee dat het aanbod en de beschikbaarheid van producten op uw bestemming kunnen verschillen van wat u thuis gewend bent. Wees er ook van bewust dat wij geen rekening kunnen houden met dieetwensen, met uitzondering van veganistisch, vegetarisch en halal.

Het kan voorkomen dat wij u vragen bepaalde producten zelf mee te nemen, als deze ter plaatse niet beschikbaar blijken te zijn. Op deze manier kunnen de chalet hosts toch rekening houden met uw allergieën.

Kunnen wij aangeven wat we wel of niet lekker vinden?

U kunt bij de chalethost aangeven wat u wel en niet lekker vindt. De chalethost werkt met een vooraf samengesteld Wens Chalets-Menu waar wel ruimte is voor eigen inbreng. Wanneer de chalethost twee weken voor vertrek contact met u opneemt, kunt u uw wensen bespreekbaar maken. De chalethost zal hierin met u meedenken maar helaas is het niet mogelijk zelf een menu samen te stellen.

Hoe ziet het ontbijtbuffet eruit?

Ons heerlijke ontbijtbuffet staat tussen 07:30 en 09.00 uur voor u klaar en bestaat onder andere uit:

  • Yoghurt en melk;
  • Fruit;
  • Verschillende soorten ontbijtgranen;
  • Roerei / gekookt ei / omelet;
  • Verschillende broodjes met divers beleg op tafel;
  • Dranken: koffie thee, appelsap en jus d'orange;
  • Elke dag wat extra lekkers op tafel (wentelteefjes/smoothies/pancakes).
Diner op de aankomstdag

Op de dag van aankomst wordt om 19:00 uur het diner geserveerd. Wanneer u verwacht later aan te komen dan vragen wij u vriendelijk om contact op te nemen met uw chalethost. Het telefoonnummer van de chalethost ontvangt u 2 weken voor vertrek.

Verschil Standaard en Drankenpakket Deluxe

Standaard wordt in het chalet de volgende dranken aangeboden:

  • Bier;
  • Alcoholvrij bier
  • Witte wijn;
  • Rode wijn;
  • Frisdrank;
  • Koffie;
  • Thee.

Wanneer u meer keuze wenst, kunnen wij ons Drankenpakket Deluxe aanbieden voor een meerprijs van €35,- per persoon per week. Dit pakket is alleen vooraf te boeken en af te nemen door de gehele groep. Het is alleen mogelijk om dit pakket te boeken als u in een privé chalet verblijft.

Het Drankenpakket Deluxe bevat het volgende:

  • Aperol;
  • Mousserende wijn;
  • Stiegl bier;
  • Witbier;
  • Energy drink;
  • Tonic.

Reisinformatie

Moet ik met de auto tol betalen voor de heen- en terugreis?

Oostenrijk

Op alle  ‘Autobahnen‘ (A-wegen) en ‘Schnellstrassen‘ (S-wegen) in Oostenrijk is een vignet verplicht. Dit betekent dat een vignet in Oostenrijk verplicht is op de snelweg en een aantal provinciale wegen.
Deze verplichting geldt (op een paar kleine uitzonderingen na) vanaf de Oostenrijkse grens. Zorg daarom dat je vóórdat je de grens overgaat een geldig vignet voor Oostenrijk aanschaft.

De kosten voor een Autobahn Vignet zijn:
Vignet Oostenrijk voor 10 dagen ongeveer € 10,-
Vignet Oostenrijk voor 2 maanden ongeveer € 28,-

De vignetten kunt u in Nederland verkrijgen bij de ANWB en in Oostenrijk/Zwitserland aan de grens en bij sigarenwinkels en tankstations. Daarnaast zijn de Vignetten ook bij de meeste benzinestations langs de Zuid-Duitse Autobahn zijn vignetten te koop.

Wie zonder geldig respectievelijk niet-geplakt vignet gebruik maakt van het snelwegen- en autowegennet riskeert een flinke boete. Federale politie, gemeentepolitie en douane zijn bevoegd meteen een boete van maximaal € 240,- te innen. 

Frankrijk

In Frankrijk betaald u tol om gebruik te mogen maken van de snelwegen. Voor onze wintersportbestemmingen dient u rekening te houden met € 40,00 tot € 55,00 per enkele reis. Let op! Het verplicht om min. 2 blaastesten bij u te hebben als u door Frankrijk reist. Deze zijn bij de meeste drogisterijen verkrijgbaar.

Italië 

In Italië betaald u tol als u gebruik maakt van de Brennerpas (ongeveer € 8,50 per enkele reis) en de autostrada.
Tot aan de afslag naar Val Gardena is dit ongeveer € 2,00.

Hoe laat kunnen we in de chalets terecht op de aankomstdag?

U kunt bij uw chalet terecht vanaf 16.00 uur. Op de wisseldag verlaat de 'vorige' groep het chalet om 10.00 uur.

Mocht u op de aankomstdag al willen skiën, dan is het helaas niet mogelijk uw spullen in het chalet te zetten en u daar om te kleden. Wel kunt u vooraf telefonisch contact opnemen met de chalethost en bij hen informeren of er in de buurt van het chalet hiertoe een mogelijkheid is. Tussen 10.00 en 16.00 uur maakt de chalethost het chalet schoon. Deze tijd heeft de chalethost echt nodig om ervoor te zorgen dat u van een fris en schoon huis kunt gaan genieten.

Op de vertrekdag vragen wij u uiterlijk om 10.00 uur het chalet te verlaten. Het is helaas niet mogelijk om uw spullen in het chalet achter te laten om nog een dagje te gaan skiën aangezien de nieuwe groep gasten vanaf 16.00 uur over het huis beschikt en er in de tussentijd door de chalethost schoongemaakt wordt. 

Is het mogelijk om een transfer te boeken via Wens Chalets?

Wens Chalets kan in de meeste gevallen zorgen voor een transfer vanaf het vliegveld of het treinstation naar uw chalet. Wij vragen offertes aan bij de transfer maatschappij en sturen u een prijsindicatie. De exacte prijs hangt af van de vluchttijden/ treintijden. Let wel, prijzen kunnen fluctueren en pas na definitief akkoord ontvangen wij de exacte prijs.

Boeken jullie ook vluchten of trein, of busreizen?

Wij boeken geen vluchten of treinreizen. Busreizen kunnen wij in sommige gevallen wel organiseren. Informeer gerust bij onze afdeling Reserveringen op info@wens.nl of het telefoonnummer 035-5436677.

Kan ik een elektrische auto opladen bij het chalet?

Het is niet mogelijk om uw elektrische auto op te laden. In de meeste skioorden zijn er publieke laadpalen aanwezig.

Skiën, snowboarden en andere activiteiten

Waar haal ik mijn ski/snowboard materialen?

In de meeste skigebieden hebben we een samenwerkingsverband met de lokale skiverhuur winkel. We kunnen meestal een korting aanbieden van tussen de 5% en 10% op de huur van ski/snowboard materialen. Een aantal skigebieden hebben hiervoor een handige website link en kunt u eenvoudig uw materialen reserveren en online betalen. Deze link krijgt u per email toegestuurd wanneer u het restbedrag van uw boeking heeft voldaan.

Waar kunnen we skilessen boeken?

Veel skigebieden hebben vaak meerdere skischolen. Helaas kunnen wij geen korting aanbieden op skilessen. Mocht u zeker willen zijn van lessen, raden wij u aan om vooraf via de website van de skischool lessen te reserveren. De skischolen waar wij goede ervaringen mee hebben staan hieronder per dorp op een rijtje: 

  • Sankt Cristina - Skischool S.Cristina;
  • Fieberbrunn - S4 Skischule;
  • Finkenberg - Skischule Finkenberg;
  • Fiss - Skischule Fiss-Ladis;
  • Wagrain - Ski & Snowboardschule Wagrain;
  • Gerlos - Skischule Gerlos Total;
  • Hinterglemm - Skischule Snow & Fun;
  • Ischgl - Skischule Ischgl;
  • Sankt Anton a. A. - Skischule Arlberg;
  • Serfaus - Skischule Serfaus;
  • Sölden - Skischule Vacancia;
  • Stüben - Skischule Stuben am Arlberg;
  • Châtel - ESF Châtel;
  • Morzine - Easy to Ride;
  • Les Gets - ESF Les Gets;
  • Les Menuires - ESF Les Menuires;
  • Sankt Christoph a. A. - Skischule Arlberg.
Wat zijn de activiteiten die de niet skiërs kunnen doen?

Het is raadzaam om de VVV site van het dorp waar u verblijft te raadplegen voor alle andere activiteiten naast het skiën. 
We hebben deze voor u op een rijtje gezet: 

Waar haal ik mijn skipas?

In ieder skigebied kunt u onderaan de centrale lift een skipas kopen. Dit kunt u ter plekke doen, hier is geen reservering vooraf voor nodig. Mocht u met een grote groep zijn, is het soms ook mogelijk om vooraf wel een groepsreservering te maken. Wanneer dit mogelijk is, staat dit vaak ook vermeld op de website van het toeristenbureau (de plaatselijke VVV) van uw bestemming. 

Kan ik korting krijgen op mijn skipas?

Wens Chalets biedt helaas geen kortingen aan op de skipassen. Kortingen op skipassen worden over het algemeen ook niet gegeven. Met als uitzondering het Skigebied van Sölden, die vroegboekkorting aanbiedt. Op de website van Sölden is daar meer over te vinden.